10/03/2018

Lions Club Berlicum, Leij en Aa bracht het zonnetje in huis bij Scouting Berlicum met de donatie van een nieuwe aanhanger en door het leveren van de nodige hand- en spandiensten tijdens NL Doet.

‘Je krijgt wat je verdient’, dacht Lions Club Berlicum, Leij en Aa met een glimlach toen ze afgelopen zaterdag in een stralend zonnetje aan de klus ging bij Scouting Berlicum. Het terrein kon weer een onderhoudsbeurt gebruiken. Het herfstblad werd van het terrein verwijderd, verkeerspaaltjes werden strak wit geschilderd, ramen gezeemd, struiken gesnoeid en de oprit schoongeveegd. Maar de Lions Club had meer te bieden. Met zijn jaarlijkse champagne verkoopactie hadden de Lions rond de feestdagen geld opgehaald. Hiervan werd €3500 geschonken aan de Scouting voor een nieuwe aanhanger. En die had de Scouting verdiend. De oude aanhanger waarmee alle spullen vervoerd worden om leuke uitstapjes te maken en om op kamp te gaan was dringend aan vervanging toe. De handjes werden meteen uit de mouwen gestoken om samen met de leiding van de Scouting te beginnen aan de bouw van een overkapping voor de aanhanger en een schutting. De bouw is nog niet compleet, maar de Scouting kennende weten ze hier zeker wat moois van te maken. In vorige jaren stak Lions Club Berlicum, Leij en Aa ook al haar handjes uit de mouwen tijdens NL Doet bij onder andere Manage Paardrijk en Looz Corswarem Hoeve.