12/07/2021

Schuldhulpmaatje is in de gemeente Sint Michielsgestel actief sinds 2 maart 2020. Op die dag zijn 17 maatjes gecertificeerd en is men actief van start gegaan. Deze maatjes helpen mensen met financiele hulpvragen zoals bij scheidingen, ontslagen, belastingschulden, schulden bij zorgverzekeringen, etc. etc.

Het is belangrijk dat de maatjes een goede opleiding hebben om hierbij te ondersteunen. De opleiding bestaat uit:

1. Motivatie
  2. 3-daagse training
  3. Inlezen in de sociale kaart van je gemeente
  4. Bereidheid om gaandeweg het jaar verschillende modules te volgen en kennis te blijven houden

De opleiding wordt afgerond met een certificaat en daarna kunnen vrijwilligers aan de slag als maatje. Lions Berlicum Leij en Aa heeft een bijdrage gedaan aan de Stichting Schuldhulpmaatje om deze opleidingen te kunnen blijven geven.