24/02/2018

Lions Club Berlicum, Leij en Aa stak zijn handjes uit de mouwen bij bosonderhoud bij Landgoed Seldensate.

Stichting Landschapsbeheer Aa-dal is al jaren enthousiast bezig met het onderhoud van landgoed Seldensate en het bos rondom Kasteel Heeswijk. De gemeente is van plan om landgoed Seldensate weer grotendeels terug te brengen tot in zijn oude staat. In het achterste stuk mag de natuur wat wild zijn, terwijl in het voorste stuk de parktuin weer in ere hersteld moet gaan worden. Het is de bedoeling dat grote historische bomen de ruimte krijgen waarbij mooie zichtlijnen ontstaan. In het voorste stuk horen dan ook geen bramen en esdoorns thuis. Reden voor Lions Club Berlicum, Leij en Aa om de handjes uit de mouwen te steken. Na een korte uitleg van Rob Merkelbach van het Bestuur van Stichting Landschapsbeheer Aa-dal konden de Lions aan de slag. Met rieken en handschoenen bewapend werd er korte metten gemaakt met de bramen en esdoorns. Dit is het derde jaar dat de Lions meehelpen met Stichting Landschapsbeheer Aa-dal. Als er volgend jaar weer zo’n mooi zonnetje wordt geregeld als afgelopen zaterdag dan zijn de Lions volgend jaar vast weer te zien in het bos. Naast het bosonderhoud zet Lions Club Berlicum, Leij en Aa zich dit jaar ook in voor onder andere Scouting Berlicum en Zorgcentrum Berlerode.