27/03/2019

Berlicum, 18 maart 2019 – Op een mooie lentedag, zondag 24 februari, verzamelden de enthousiaste sporters van het g-team van Springfield zich bij de Run te Berlicum. Het team bestaat uit een stuk of 7 spelers van diverse leeftijden. Zij trainen iedere zondagmorgen van 10 – 11 uur met een hoop fanatisme en een dikke glimlach. Eerst werd er begonnen met een warming up onder de bezielende leiding van enkele vrijwilligers van Basketbalvereniging Springfield zoals Erna Frunt, Isa van Dartel en Barry Schmidt met zijn zoontje Bing.

Het was een speciale dag want alle teamleden van het g-team mochten iemand meenemen, een vriendje of vriendinnetje of gewoon iemand die ze hartstikke leuk vonden. En dat was te zien, vol enthousiasme, vlogen de spin dribbels, de alley oops, en de slam dunks je om de oren. En dit alles in het teken van samen sporten en samen lachen, opstellen in rijen van 2 en passen met stuit of door de lucht. Aan het einde van de training volgde nog een partijtje waarbij het fijn was dat het vaste g-team nu met wat meer spelers was zodat er echt 5 tegen 5 kon worden gespeeld. De aanwezige vrijwilligers zorgden ervoor dat alles in goede banen werd geleid en iedereen aan bod kwam. Iedereen deed mee met volle passie en dat zagen ook alle ouders die kwamen kijken.

Om de vrijwilligers in het zonnetje te zetten had Ineke van Doorn een hartenkreet bedacht welke werd ingewilligd door de Lions Club Berlicum, Leij en Aa. Door deze actie werden deze dag zowel het g-team van Springfield alsook de vrijwilligers na afloop in het zonnetje gezet. Zij kregen allemaal een welverdiende traktatie en wat drinken van lokale ondernemers. Alle teamleden zaten te genieten van een plak cake (Bakkerij ’t Stoepje), een Fanta en een zak snoep (De Zeeman). Zo werd deze mooie lentedag opgestart met een goed en sportief begin en ging iedereen met een glimlach en een lekkere appel (Coop) terug naar huis. Mocht je interesse hebben of iemand weten die graag wil deelnemen, neem dan contact op met gteam@bvspringfield.nl. En anders is het in ieder geval hartstikke leuk om ook een keer te komen kijken naar deze toppers.